dissabte, 16 de desembre del 2006

Volta pel Massís del Garraf pujant pel Rat-Penat

.Serveixi aquest Bloc per presentar-vos un tomb amb bicicleta per la comarca del Garraf entrant a dintre del Massís per un lloc espectacular , amb bones vistes i amb una pujada terrorífica amb rampes molt dretes que poden arribar al 23%.Aquesta petita volta (58 Km) és pot fer amb bici de carretera o de Btt , el trajecte està tot asfaltat o encimentat , en algun lloc de La Plana Novella l'asfalt és deficient , és quasi obligat portar un triple plat ja que pujar pel Rat-penat és molt dur . Jo recomano fer-ho amb btt però amb pneumàtics llisos , també es pot fer perfectament amb la de carretera , però penseu amb un triple plat o amb un 39X26 , us farà falta !!.
. . . La ruta surt de Vilanova i la Geltrú (la meva ciutat) , agafem la comarcal c-246a direcció cap a Sitges passant per La Vilanoveta ,
després de passar Sitges enfilem les conegudes costes del Garraf (c-31) , a l'arribar al final de les costes i abans d'entrar a l'autovia hi ha una rotonda , cal girar a l'esquerra (cartell de Parc del Garraf , o Rat-penat) , aquí comença la part dura esmentada abans , uns 5 Km que van de rampes del 11% al 23 % passant per la masia de la Pleta (centre d'informació del Parc) fins a arribar al coll ,a la dreta hi ha una barrera que ens portaria al punt més alt , la Morella (594 m) cal pujar a peu . Però nosaltres continuem per la carretera per l'esquerra , baixem a l'entrada de la masia de Vallgrassa i acabem de pujar a La Plana Novella (Palau Novella) , a partir d'aquí la carretera baixa al fondo (petites valls al Garraf) passant per les masies del Corral Nou i les Piques , aquí hi ha una rampa encimentada curta i bastant dura fins a arribar a la masia de Can Grau.
A partir d'aquí comença un bon descens i amb carretera bona fins al poble d'Olivella , girem a la dreta passant per una masia molt gran a peu de carretera ,
Can Suriol , a l'arribada al proper trencall anem cap a l'esquerra direcció Sant Pere de Ribes . Una vegada a dintre del poble de Ribes hem d'anar a buscar una carretera interior que ens portarà al punt de sortida , però ens queda una altre petita pujada (Can Climent) fins arribar a la masia de Solers i després ja l'arribada a Vilanova i la Geltrú . 58 Km , curts , divertits i durets al mateix temps.

Apa , ànim !! i a provar-ho.

Anònim ha dit...

Ruta molt dura i molt maca al mateix temps.