dimarts, 13 de març de 2007

La bicicleta pot ser cosa de dos.

Un tàndem és simplement una bicicleta biplaça , en la qual la persona que va al davant (anomenat pilot o guia) porta el control de la mateixa amb el manillar mòbil , els frens i els canvis de plat i de pinyó . La persona que va al darrera (anomenat copilot) té una importància fonamental , ja que sense ell la bicicleta no avançaria i seria impossible circular . En definitiva el ciclisme amb tàndem és un esport totalment d'equip i requereix molta compenetració entre pilot i copilot . El manillar del darrera és fix i va unit a la tija del seient del ciclista de davant , els frens n'acostuma a portar dos , però últimament alguns tàndems en porten tres i un d'ells el controla el copilot , les rodes també són com les altres , però es tenen que inflar una mica més ja que el pes que tenen que suportar és el doble . La transmissió i els pedals són normals , però van units entre ells per una segona cadena a l'esquerra dels dos ciclistes i que obliga als dos a pedalar amb el mateix ritme i els peus en la mateixa posició. A Europa la afició al tàndem està més implantada que aquí al nostre país , als EEUU a (San Diego , Colorado) i a Anglaterra , a Austràlia tenen clubs importants amb molts seguidors que es troben en concentracions i marxes especials per tàndems , aquí a casa tenim el Club ciclista Tàndem de Barcelona que dona empenta a aquest món .
La bicicleta va néixer com a mitjà de transport individual , és a dir per una sola persona , però llunàtics enamorats d'aquesta màquina han posat a l'asfalt bicicletes per a dues places o més , que poc tenen que veure amb els tàndems que tots coneixem . Bicicletes de dues persones amb posició lateral amb dues rodes , bicis per gent gran amb quatre rodes ,
per nens , tàndems per a tres , tàndems reclinats , tricicles , etc ...
TOT ÉS POSSIBLE !!