Les vies verdes són antigues vies de tren en desús que han estat desmantellades i convertides en camins (vies) per poder anar amb bicicleta , a peu , a cavall o amb cadira de rodes . A tot l'estat existeixen 7000 km de vies , de les quals 1500 km estan ja condicionades , repartides en 64 trams . Per a molts cicloturistes o bttistes de nivell acostumen a no tenir importància , ja que el traçat és pla , amb el terreny ben anivellat (la majoria de vegades) , senyalitzat , en definitiva tenen poc al·licient , poc risc , poca duresa o poca distància en alguns trams . Però per molts llocs són un espai vertebrador on la gent gran i va a caminar , a fer petar la xerrada , a prendre el sol en els seus bancs , això ho he pogut veure en moltes vies verdes , és converteixen en la Rambla d'algunes poblacions , amb bancs per poder descansar , amb aparcaments per poder deixar els cotxes i les bicis . Hi han molts espais que estaven en desús , fets una porqueria , abandonats i amb l'esforç de les administracions s'ha aconseguit adecentar-los i ara fan goig , com la foto de la via verda de la Val de Zafan (Terol) acabada de netejar i arreglar aquest any . Però la feina més important que fan aquests espais és amb la canalla i amb la gent no iniciada en aquest món , porta a un nen amb la seva bici a una via verda , a passar per dintre dels túnels , a passar per sobre dels ponts i veuràs els seus ulls oberts com a plats i la cara de satisfacció al transformar-se amb ciclistes per un dia , i a la gent no iniciada els permet poder gaudir de la bicicleta tranquil·lament , en un entorn natural , sense patir pels cotxes. Després si alguna d'aquestes persones queda enganxat pel vici de la bici , dons feina feta ja tenim un ciclista en potència.
Cal aprofitar per recordar a les administracions que la feina no acaba inaugurant una via verda , tot lo contrari aquí comença la feina , cal fer un bon manteniment , contractant brigades de treballadors i col·locar-los en aquestes tasques repassant baranes , el terra , els accessos , els panells solars de la lluminària de molts túnels que bandes de brètols és dediquen a destrossar o a prendre el mobiliari urbà per col·locar-ho a casa seva.
Jo actualment utilitzo les vies verdes com a part de recorreguts circulars , la primera part dels recorreguts és poden fer per altres pistes i la tornada al punt de sortida ho faig per la via verda , tot és combinar-s'ho.
Cal aprofitar per recordar a les administracions que la feina no acaba inaugurant una via verda , tot lo contrari aquí comença la feina , cal fer un bon manteniment , contractant brigades de treballadors i col·locar-los en aquestes tasques repassant baranes , el terra , els accessos , els panells solars de la lluminària de molts túnels que bandes de brètols és dediquen a destrossar o a prendre el mobiliari urbà per col·locar-ho a casa seva.
Jo actualment utilitzo les vies verdes com a part de recorreguts circulars , la primera part dels recorreguts és poden fer per altres pistes i la tornada al punt de sortida ho faig per la via verda , tot és combinar-s'ho.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada