Inici - Carretera - Btt - Ciclocròs - Tot bici - Bici Ciutat - Tàndem - Bici clàssica - Vies verdes - Muntanya - Foto i Vídeo - Premis Pinxasso - El meu Vimeo - El meu Youtube - El meu Facebook - Rutes Wikiloc - Docs. Històrics - Altres coses...
dimarts, 29 de maig del 2007
La transmissió
La transmissió de la bicicleta és el mecanisme que amb l'ajuda de la força de les nostres cames la fa moure i així ens podem desplaçar.
Dels diferents tipus de transmissió el més conegut i el que la majoria de persones portem en les nostres bicis és el de cadena , però cal saber que no és l'únic.
Existeixen més sistemes de transmissió , no són gaire coneguts , però no per això cal oblidar-los .
Cal remarcar la transmissió per cardan , aquest sistema fa moure la bici a través d'un arbre motor que uneix el pedalier dentat i l'eix de la roda de darrera també dentat , aquest sistema és totalment estanc i ple de greix , l'invent és anterior a la transmissió per cadena i es va desestimar ja que el seu pes en aquell moment era excessiu i tenia poques combinacions , actualment es fabriquen bicis de ciutat en aquest sistema , cal dir que és un sistema net , no dona problemes i actualment pesa poc. Una de les cases que fabrica bicicletes amb cardan és la Beixo.
Un altre sistema de transmissió és el de corretja , aquest sistema el porten moltes bicicletes estàtiques i algunes de carrer , les corretges acostumen a ser de kevlar i tenen molta durada , no necessiten grassa ni manteniment.
També un altre sistema de transmissió és el directe , aquest sistema és el que utilitzaven les bicicletes antigues (els pedals a la roda de davant) , els monocicles (una sola roda) o els tricicles de la canalla on els pedals van a la roda de davant i són de pinyó fixa.
Un altre sistema és el no sistema , o sigui no portar-ne cap , com les bicis dels nens petits que no porten pedals.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada