dimarts, 29 de maig de 2007

La transmissió


La transmissió de la bicicleta és el mecanisme que amb l'ajuda de la força de les nostres cames la fa moure i així ens podem desplaçar.
Dels diferents tipus de transmissió el més conegut i el que la majoria de persones portem en les nostres bicis és el de cadena , però cal saber que no és l'únic.
Existeixen més sistemes de transmissió , no són gaire coneguts , però no per això cal oblidar-los .
Cal remarcar la transmissió per cardan , aquest sistema fa moure la bici a través d'un arbre motor que uneix el pedalier dentat i l'eix de la roda de darrera també dentat , aquest sistema és totalment estanc i ple de greix , l'invent és anterior a la transmissió per cadena i es va desestimar ja que el seu pes en aquell moment era excessiu i tenia poques combinacions , actualment es fabriquen bicis de ciutat en aquest sistema , cal dir que és un sistema net , no dona problemes i actualment pesa poc. Una de les cases que fabrica bicicletes amb cardan és la Beixo.
Un altre sistema de transmissió és el de corretja , aquest sistema el porten moltes bicicletes estàtiques i algunes de carrer , les corretges acostumen a ser de kevlar i tenen molta durada , no necessiten grassa ni manteniment.
També un altre sistema de transmissió és el directe , aquest sistema és el que utilitzaven les bicicletes antigues (els pedals a la roda de davant) , els monocicles (una sola roda) o els tricicles de la canalla on els pedals van a la roda de davant i són de pinyó fixa.
Un altre sistema és el no sistema , o sigui no portar-ne cap , com les bicis dels nens petits que no porten pedals.