diumenge, 1 de juliol del 2007

Les multinacionals i el mercat del lloguer de bicicletes


Avui fent el vermut en una terrassa d'un bar de la meva Geltrú , i llegint un article publicat a el Periódico que parlava del lloguer de bicicletes , he descobert que tot aquest món també gira al voltant de les multinacionals , hi ha molts diners per invertir i per guanyar , és pot posar publicitat als seus aparcaments (que no deixen de ser un mobiliari urbà) i a les bicicletes , a la part de la roda de darrera sobre del seu gran parafang.
Tenim dues grans empreses que controlen el mercat del mobiliari urbà amb publicitat , una és la francesa JCDecaux i l'altre l'americana Clear Channel. L'americana és la propietària del Bicing de Barcelona i francesa treballa a ciutats com a Sevilla ( blog dels Carriles bici Sevilla ), Lió anomenat Velo'v i pròximament a París amb el Vélib .
Aquí podeu veure un Pdf amb les diferències entre els dos models de bicicletes .
Tot plegat una de tantes lluites pel domini del mercat del consum , la llàstima de tot això és que no han estat iniciatives de les administracions públiques de les nostres ciutats , d'aquesta manera els beneficis econòmics haguessin tornat als nostres municipis i els ciutadans s'ha n'haguessin beneficiat , com sempre els diners marxen cap a empreses privades i a omplir les seves butxaques.
Podem veure un vídeo de les bicis de Sevilla :