diumenge, 26 d’agost del 2007

Amb plegables per la via del carrilet

Aquest dissabte tenia ganes de fer un tomb amb les bicis plegables i poder provar-les fora de la ciutat , per pistes de terra i comprovar com responien alguns canvis que havia fet per poder circular fora del seu lloc habitual.
Les bicis són 2 Monty , una F20R (negre) i una F20 (blava) . D'entrada no tenia que tenir masses problemes , ja que el terreny de la via és força regular i pla . L'únic problema per fer quilometratge llarg és la posició a dalt de la bici , les plegables són més curtes , l’eix del pedalier és més baix i les combinacions plat-pinyó són diferents , ja que només porten un plat i 6 corones , però pel pla són suficients .
D’entrada a les dues bicis he fet algunes modificacions.

A la F20R he canviat : Els pneumàtics llisos que venien de sèrie per uns de BMX de 20" de 1'75 que s’adapten perfectament i porten taco . El seient per un de carretera , ja que el que portava era molt petit . Els frens , les manetes i el canvi per uns Deore de muntanya . Els punys . Els pedals de plàstic plegables per uns de muntanya normals , ja que els de plàstic tenen una mica de joc i per trajectes llargs molesta una mica que tinguin moviment . He col·locat un portapaquets amb tanca , que va enganxat a la tija del seient , ja que al portar suspensió a darrera no és pot col·locar un de fix (avui no l'he fet servir).

A la F20 he canviat : Els pneumàtics per uns de BMX . El seient per un de dona més ample i més còmode . El canvi de sèrie per un Exage 500 de carretera . Els pedals per uns de btt . Els punys . Hi he tret els parafangs .

La ruta que hem fet és de uns 35 km , hem fet part de la via verda del carrilet , hem sortit del poble de Campllong a uns 2'5 km de Cassà de la Selva per pista asfaltada fins a arribar a un polígon industrial del poble per enllaçar amb el carrilet cap a l'esquerra , a partir d'aquí agafem la via verda que no deixem fins a Girona , passem per Llambilles , Quart i Girona , a l'arribada a la ciutat anem fins al centre per uns carrils bici molt ben preparats , fem quatre fotos prenem una cervesa i tornem pel camí de tornada. A l'arribada a Campllong tenim el cos una mica dolorit pel canvi de posició a sobre de la bici , les bicis han donat molt bon resultat , només hem tingut un petit problema mecànic , el canvi de pinyó una mica desajustat , però tot lo altre perfecte.

Jo recomano l'ús d'aquestes bicis per trajectes com aquest , sense dificultats tècniques i un màxim de 50 km , pel tema del transport ocupant un espai molt reduït dintre del cotxe o tren.