dimarts, 16 d’octubre del 2007

Reinventar lo inventat.

Reinventar lo inventat. Aquesta seria la frase.

Últimament estan apareixent al mercat les bicicletes ideals per a mi. Són les bicicletes que jo anomeno híbrides, amb roda de 700, amb manillar pla o de carretera, amb un quadre que a simple vista sembla de carretera, estan entre l’estètica de les de cicloturisme, ciutat, ciclocròs i les de carretera, però amb algunes diferències. Ara les fan amb quadres d’alumini o de carboni, amb frens tipus cantilever, b-brake o algunes amb fre de disc (per tenir un bon pas de roda) , amb triple plat, amb tots els forats possibles per poder col·locar porta-paquets a davant i a darrera, dos o tres porta-bidons, parafangs, etc ...


Fa temps jo ja vaig muntar-me una bici similar , simplement vaig encarregar un quadre de carretera i vaig fer soldar a les baines de darrera unes femelles (rosca) per poder instal·lar un porta-paquets , l’únic problema que hi havia era que amb els quadres de carretera no es podia posar pneumàtics gruixuts, pneumàtics que a vegades et feien falta si volies circular per alguna pista o carreteres amb molt malt estat . Ja existien les de cicloturisme , però les tenies que comprar a l’estranger, venien amb equipaments bastant simples i acostumaven a pesar molt.



Fa 10 anys el meu amic Josep Mª Franco, gran mecànic, gran cicloturista i innovador en el món de la bicicleta es va presentar a una travessa del pirineu des de Pont de Montanyana al Cap de Creus amb una bici híbrida, era una bici de btt (Alpinestar) transformada, amb manillar corbat de carretera i manetes de fre també road , els pneumàtics eren de 26 amb taco, però molt prims, estil ciclocròs, segons ell era la bici ideal, es podia circular per tot tipus de terreny, excepte per trialeres difícils, l'únic problema era que el "desarrollo" era de muntanya i pel pla li faltaven dents al plat. Jo penso que per ell era la bici ideal, cal dir que ell no te massa alçada, poc pes, tirant a baix i que la bici li venia com anell al dit. En la foto de baix podeu veure la bici de btt amb el manillar de carretera, al seu costat la Rosa, la seva companya de vida i d'aventures que ens va deixar ja fa uns anys, serveixin aquestes ratlles per recordar-la.

És d'aquest tipus de bici que jo parlo, la bici polivalent, canviant pneumàtics serveix per pista de terra o per carretera, col.locant porta paquets per poder fer viatges cicloturistes, segons el nostre gust, segons la nostra esquena el manillar potser corbat o pla.

Hi ha marques al mercat que en venen com Orbea, Specialized, Trek, Cannondale, etc.

Jo al final hi fet un pensament i m'he comprat la Specialized Tricross, a veure que tal ?

1 comentari:

CICLISMO NINJA ha dit...

El Jose Mª Franco este sale con el GLASS? Verdad? Tienes toda la razón, una bici ideal y cómoda para mi es una híbrida del tipo ciclocros con buen paso de rueda, rueda de ancho medio, 3 platos y manillar curvado o plano estrecho con cuernos. Solo discrepo de los discos de freno, yo cuanto menos pese la bici, mejor.

Mi web de ciclturismo:
http://magotusinu.blogspot.com/
Creo que ya la vistes...