dijous, 31 de juliol del 2008

Cicloturisme amb tàndem per la Serra Subbètica

Hem tornat de fer una volta cicloturista de 5 dies amb tàndem per la província de Jaén i Còrdova, molta part del recorregut l'hem fet per la Sierra Subbètica i per dues vies verdes.

Cal destacar que a l'arribada a Andalusia veiem per la tv que estem en "alerta naranja" 40 graus, però sense la humitat que tenim aquí, hem avançat les hores de sortida amb bici per poder arribar als pobles de final d'etapa sobre les 12 h per no agafar les hores punta del sol.

El punt de sortida ha estat la ciutat de Jaén, arribem en cotxe i descansem al Hotel Europa, les persones de recepció i el servei uns bordes, gens amables i sense la gracia del poble andalús, pensem amb la tornada ja que hem de tornar a dormir un dia. L'endemà al mati carreguem el tàndem amb 4 bosses per poder passar els 5 dies de trajecte, d'aquí surt la via verda del aceite, surt de la part alta de la ciutat, Jaén te forts desnivells i suem de valent per arribar a la sortida, aquesta via està en perfecte estat, sempre rodejats d'oliveres, de milers i milers d'oliveres, a vegades ens envolta la monotonia ja que el paisatge sempre és igual, passem per localitats com Torre del Campo, Martos, després ens desviem fins a Alcaudete, poble que està a uns 4 km de la via, total 61 km sota una forta calor aquí descansem a la Casa Santa Maria, casa rural molt confortable i l'atenció que hem tingut a estat fenomenal.
La segona etapa la fem d'Alcaudete a Lucena, també per via verda, deixem la via verda del aceite i agafem la via verda de la Subbética, és la continuació de l'altre, però ja dintre de la província de Còrdova, aquesta via ja no està tant conservada i trobem que creixen els matolls i a vegades costa una mica de passar, cal destacar que hi han molts ponts per salvar barrancs i carreteres, aquí el paisatge ja és més atraient, continuem entre oliveres però ja ens envolta la muntanya i els pobles són més bonics, passem per Luque, Zuheros, Doña Mencía, Cabra i arribem a Lucena (capital de comarca de la Subbètica) total 59 km, el calor irresistible, aquí descansem a l'hotel Baltanás.
La tercera etapa la fem de Lucena a Priego de Còrdova, a partir d'avui ja fem la ruta per carreteres, la sortida ja és amb pujada, desplaçar el tàndem ja costa una mica més, passem per por Los Llanos, Zambra i arribem a Rute, aquí ens desviem cap a l'esquerra i pujant cap a la serra, passem per Las Piedras, Los Villares, Carcabuey i arribem a Priego, aquesta localitat té un casc antic preciós d'origen arab, dona gust de passejar-hi, dormin en un lloc encantador i els propiataris molt amables, l'Hosperedia Zahorí al casc antic.
La quarta etapa es de Priego a Alcala la Real, etapa curta d'uns 40 km, però la fem dura ja que ens desviem de la carretera principal per anar a buscar una mica de tranquil·litat i no arribar tant d'hora, anem cap a l'esquerra cap San José de la Rábida, aquí ens trobem un coll que ens fa suar de valent, arribem sobre les 12h, cervesa i dutxa ens lo que ens demana el cos. Dormim a l'Hospederia Zacatin al centre del poble.
La cinquena i darrera etapa la fem d'Alcalà a Jaén, etapa dura, un puja hi baixa constant, els pobles estan enclotats i de poble a poble hi ha colls, ens movem entre alçades de 600 a 1100 m, fem uns 1300m de desnivell acumulat, 4 ports i 64 Km dalt del tàndem, acabem rebentats però contents de poder acabar la volta sense cap incidència, la bicicleta ha anat perfecte i nosaltres a part de la calor hem acabat força contents, hem passat per Castillo de Locubin, Valdepeñas de Jaén, Los Villares, Jabaluz i poc després arribem a Jaén, arribem a l'hotel del primer dia, la gent de recepció continua igual, ingreduls nosaltres de pensar que amb 5 dies haguessin canviat, passen de nosaltres, ens sentim invisibles, misteris de la vida !!