dilluns, 8 de desembre del 2008

Cap de setmana llarg a la Vall d'en Bas

En aquest cap de setmana he estat amb la família i al bici a la Vall d'en Bas (la Garrotxa), aquest cop m´he emportat la bici de ciclocròs (bici de carretera amb pneumàtics de muntanya) ja que volia fer algunes sortides diferents combinant asfalt i pistes de terra.
He sortit dissabte i diumenge, les sortides han estat curtes però divertides, d'entrada feia un fred de la hòstia i tota la vall estava immersa en una boira baixa que ha fet les rutes més hivernals.

El dissabte he anat a pujar al Puig Rodó (909 m) per la pista asfaltada de Xenacs, mirador de la Garrotxa, la sortida d'aquesta pujada curta però dura surt del poble de les Preses, al costat mateix de la via verda del carrilet . El tram asfaltat de pujada és d'uns 5 km fins a l'aparcament de l'àrea de Xenacs amb rampes que van del 5% al 11% i amb una mitja total del 7'5 % i desprès fins al cim 1 km a peu i amb bici per un estret senderol, total uns 510 m de desnivell positiu.
Des de el cim podem veure part del Pirineu nevat, la vall amb el Puigsacalm a l'esquerra i a la dreta la zona volcànica de la Garrotxa, la tornada es fa pel mateix lloc, a l'arribar a baix he tornat per l'interior passant per Can Trona i encarar a St. Esteve d'en Bas.

El diumenge
pel matí he anat cap a la banda contraria, cap al sud de la vall, cap a la Serra dels Llancers, he anat a un lloc fantàstic per a mi, Falgars d'en Bas, lloc a 954 m d'alçada, a dalt d'una cinglera que dona de cara a la Vall d'en Bas. L'any 94 vaig fer una travessa Mollet-Puigcerdà i a l'arribar en aquest lloc vaig quedar bocabadat de les vistes que es podien veure.
He agafat la carretera que puja cap a Rupit pel coll d'Uria (700 m) i després el de Cordreu (1010 m) , uns 10 km de pujada constant i a un 7% de mitjana i sense cap descans. Sobre el km 18 arribo a la Devesa, giro a la dreta per una pista asfaltada que després de passar el Coll de Pruit i d'un puja i baixa s'arriba a l'ermita de Sant Pere de Falgars, 6 km des de el trencall de la Devesa. Aquí comencen 5 km de baixada dura per pista encimentada, després de saltar una cadena, dic dura ja que tinc els braços dolorits de tant frenar. Un altre dia vindré a fer aquesta pujada, val la pena. Aquesta volta és curta, té uns 30 km, però 735 m de desnivell acumulat.

CICLISMO NINJA ha dit...

Pedazo de crónica y fotosss... Hizo buen tiempo por aqui por lo q veo. En Pamplona los 3 dias lloviendo... como siempre.