diumenge, 14 de desembre del 2008

Sortida per la via del carrilet .

Aquest dissabte una colla d'amics desafiant el fred hem agafat dos cotxes i cinc bicis de muntanya i hem marxat cap a les comarques gironines a fer la via verda del carrilet. El grup estava format per en Rafa, Chema, Alejandro, Manolo i jo mateix.
La sortida l'hem feta de la vila d'Anglès, del pavelló esportiu, del costat mateix de l'antiga estació, lloc molt adequat ja que hi ha un bon aparcament per deixar els cotxes i a més d'Anglès en amunt és el tram més bonic. De seguida hem començat a muntar les bicis i a tapar-nos ja que les prediccions eren de molt de fred, però realment no n'hem passat gaire ja que el dia a estat força solejat.
De seguida hem agafat el camí ja que surt davant mateix de l'aparcament. Hem travessat una petita passarel·la i ens dirigim direcció la Cellera de Ter, aquí hem fet un petit desviament per dintre del poble ja que estan fent obres en el carrer que toca a la via verda, la via verda continua amunt al costat del Ter, de seguida arribem al Pasteral, lloc on hi ha una petita presa del mateix nom, d'aquí si giréssim a l'esquerra aniríem cap al pantà de Susqueda i tot seguit el de Sau.
Aquí al Pasteral hem de travessar la carretera per sota, trobem una curta pujadeta, però val la pena ja que ens dona la seguretat de no anar per la carretera. El següent poble de la ruta és Amer, aquí fem una petita parada a l'antiga estació, un traguet d'aigua i algunes fotos, en Manolo no para de tirar fotos panoràmiques amb el seu mòbil, en podeu veure algunes i la seva crònica de la sortida en el seu flamant Bloc.
El camí és ombrívol ja que passa per zones retallades a la muntanya per poder passar l'antic ferrocarril, passem pel costat de la Font Picant i continuem direcció les Planes d'Hostoles, a l'arribar a les Planes travessem la carretera i fem una petita parada ja que en Chema té una mica de dolor a l'entrecuix produït per una falta de quilòmetres, esperem que a partir d'ara agafi més la màquina i de seguida agafarà el ritme. Per altre banda l'Alejandro no deixa de demostrar un ritme excel·lent, si més no competeix en bici de carretera. Aquí estem al km 20 i encara ens en falten 20 més fins a arribar a Olot, el carril dona una bona volta per salvar al poble, a la nostra esquerra tenim bones vistes de les muntanyes del Collsacabra, veiem que s'acosten uns núvols negres i no sabem lo que ens trobarem a la Vall d'en Bas.
Continuem pedalant que és de lo que es tracte, a la nostra dreta deixem l'ermita de Sant Miquel de Pineda i enfilem cap a la part dura de la sortida, el Coll d'en Bas, petita pujadeta de menys d'un quilòmetre que aprofita l'antiga carretera d'entrada a la vall, abans d'arribar al coll en Rafa punxa la roda davantera, parem 5 minuts, això ho aprofita el Chema per anar tirant al seu ritme i esperar-nos a dalt del coll. Ja som tots al dalt del coll i ara ens queda la baixada fins a Sant Esteve d'en Bas i una llarga plana fins a l'arribada, total uns 10 km fins a Olot. Comencem a tenir ganes de dinar i ens donem presa per continuar pedalant. A davant nostre tenim una bona panoràmica del Pirineu nevat i el temps pinta bé.
L'arribada a St. Esteve és bonica, es passa per alguns ponts de fusta i de seguida per dintre el poble.
Continuen cap el poble de les Preses, passem pel costat de la rotonda on té que empalmar la conflictiva carretera del túnel de Bracons, a les Preses travessem la carretera, aquest lloc és per a mi un pas dolent, caldria posar algunes mesures de seguretat per als ciclistes, es un tram amb molt de transit i a més el dia que funcioni el túnel s'augmentarà els pas de vehicles.
Anem direcció a Olot, creuem la carretera que ens duria a la Pinya, passem pel Parc de la Pedra Tosca, espai volcànic.
Ens queda poc per a Olot, travessem per sota petits ponts i al final ja es veu l'estació amb la seva gran esplanada, hem fet 40 km clavats, descansem una miqueta i busquem un lloc per dinar.
La tornada la fem pel mateix lloc, excepte un petit desviament que fem a la zona de la Font Picant per anar a buscar una font, després tornem a la via verda per Amer, la baixada és molt ràpida, reduïm en més d'una hora el tems de pujada.
Arribem a Anglès cap quarts de cinc de la tarda, cal fer tota la operació a l'inversa, desmuntar i carregar les bicis i canviar-nos de roba ja que portem una mica de fang.
Hem acabat amb 80 km a les cames, cansats però contents, ha estat una bona sortida.
Aquí a l'aparcament tenim una anècdota curiosa amb un gat, el pillo després de pujar a sobre del Rafa i de saltar al maleter del cotxe del Chema s'ens cola dintre del nostre cotxe sense veure-ho, arranquen el cotxe i de sobte apareix el gat amb el catxondeo oportú, parem i el Manolo "lo tira por la borda", de bon rotllo evidentment.

Aquí podeu veure el vídeo de la sortida :

Anònim ha dit...

Buen dia de ciclismo con buena compañia y buen tiempo.
Gracias a todos.
Rafa.

CICLISMO NINJA ha dit...

Yo llegué destrozao a casa pero fue brutal pasar los charcos helados con un sol fantástico. Un placer. Al final me dió pena dejar al gato/a allá tirado. Otro dia volveré a ver si sigue allí...

CICLISMO NINJA I ha dit...

Impresionant VIDEO!!! De los mejores de la via Verde q he visto. La cámara en el manillar, la óptica me ha convencido, genial. Si puedo me pillo una. A ver los reyes (muerte al Borbón!!!), si se enrollan... Un currazo Carles pero vale la pena. Del Pinnacle te puedo dar algun consejito y gracias por quitar las voces, no soporto mi voz. Un abrazo.

alex zulo ha dit...

ey carles !!! un gran video !!
y el marin donde narices está, que me lo como !!

L'autor ha eliminat aquest comentari.