dissabte, 23 de maig del 2009

Fins a Esblada per carretera.

Bé, ja m'he acabat la cervesa i torno a escriure la crònica d'avui.

Hem tornat a sortir a les 7 del matí, el dia ha estat tristot i grisot, ens hem trobat en Rafa, Josep, Coco, Vicenç i jo. En Manel no ha vingut ja que aquest diumenge participa a la marxa de La Terra de l'Aigua al Montseny.
Avui era un dia especial per a mi ja que anàvem a fer el tomb d'Esblada, feia més de 15 anys que no hi anava i m'ha portat records d'aquella època quan fèiem llargues quilometrades per aquestes zones.
Hem esmorzat a Santes Creus, previ pas per dos colls importants com les Ventoses i la Torreta.
Aquí m'he trobat al Josep Esteva, company ciclista amb qui vaig compartir la travessa del Pirineu català amb btt l'any 1997, organitzada per un crack de les rutes, en Josep Mª Franco i que algun dia parlaré d'aquesta ruta en aquest Bloc ja que va ser una meravella i en tinc molt bon record. En Josep Esteva venia de Vilanova amb la btt i pneumàtics llisos i també anava cap a Esblada, ha esmorzat amb nosaltres i hem compartit conversa, ell ha marxat abans i hem quedat que ja l'atraparíem, cosa que no ha estat així, senyal de que està molt fort.
Bé tornem a la ruta d'avui que no ha estat poc, després d'esmorzar i amb la panxa plena hem tirat cap al Pont d'Armentera i Querol per començar a pujar cap a l'Alt d'Esblada (725m), després llarga baixada, aquí ja hem sortit de la comarca de l'Alt Camp per entrar a la de l'Anoia, la baixada ens porta a la rotonda (benzinera) que girant a la dreta anem cap a la Llacuna on comença la 4a ascensió del dia l'Alt de la Llacuna a (820m), aquí ens deixa en Coco, té presa ja que ha de marxar cap a Madrid a la tarda. A partir d'aquí llarga baixada, arribem al trencall de Font-Rubí i ens dividim, en Rafa i en Vicenç giren a l'esquerra per fer el tomb una mica més llarg i en Josep i jo parem a St. Martí Sarroca a fer una Cola i continuem avall, Vilafranca, Canyelles, aquí hem quedo sol ja que en Josep gira cap a Ribes i Sitges, enfilo la pujada de Canyelles i cap a casa, 133 km i 1820 m de desnivell a les cames, que per cert encara en fan mal.

Joranada Descanso ha dit...

Jjajjajajaa... la foto es genial!!!
Y muy bien iluminada... parece un anuncio!!

Anònim ha dit...

Soc un gran admirador del teu blog, es sensacional, però, la cronica d´avui ja es la "repera". Gracies.

Lluis Ciclista ha dit...

Jua juaa, veo que eres un gran sabio y estas meditando tu crónica con una doble malta…

Anònim ha dit...

JODEER QUE TRABAJO MAS GUAY !!!
Rafa

Vicenç ha dit...

Si senyor...com te que ser...si agafo aquesta cervesa a les dues del mitjdia tornan per Les Colines no se com hagues acabat...jjajjaja