diumenge, 18 d’octubre del 2009

Entre la ruta del carrilet i la Vall d'en Bas

Avui una colla d'amics hem anat a rodar en bici per les comarques de la Selva i de la Garrotxa. Dic a rodar ja que ens hem fet fart de rodar, el terreny força pla i amb poc desnivell ens ha permès portar bon ritme.
El grup ha estat format per en Rafa Cruz, Chema Cruz, Alejandro Cruz, Joan Antoni Marín, Celes Prieto, Josep Franco, David Ruiz, la meva dona Elisabeth i jo mateix.

El lloc escollit per deixar els cotxes i per sortir ha estat la vila d'Amer, al nord de la comarca de la Selva, al costat mateix de l'antiga estació del carrilet, avui restaurada amb un servei d'informació i lavabos.
El matí ha estat frescot, de seguida hem agafat les bicis i cara amunt hem enfilat la ruta del carrilet (via verda) cap el nord cap a la comarca de la Garrotxa, al km 8 hem parat a esmorzar a les Planes d'Hostoles en un bar a peu de carretera i del carrilet, a la terrassa exterior on ja tocava un bon sol i ens hem escalfat com a sargantanes, aquí ens han fet uns bons entrepans que ens han fet agafar forces. Continuant amb bon ritme hem passat per Sant Feliu de Pallerols, desprès per l'ermita de Sant Miquel de Pineda i aviat ens hem desviat de la pista de terra del carrilet per enfilar les rampes curtes del Coll d'en Bas, pas obligat per accedir a la plana i Vall d'en Bas, ens arriem avall fins a Sant Esteve, capital de la Vall. Aquí ja comença a canviar el paisatge, el terreny és planer i rodejats de sembrats, a la nostre esquerra podem veure la monstruositat del túnel de Bracons, nosaltres continuem amunt cap a les Preses, aquí travessem la carretera per anar entre camps i trobar la petita carretera de la Pinya que agafem cap a l'esquerra, trepitgem asfalt i per aquest terreny farem un petit tour pels pobles de la vall, ens arribem a la Pinya, girem a l'esquerra per passar pel costat del Mallol per pujar fins el petit poblet de Sant Privat d'en Bas, entrem fins a la petita plaça del poble, lloc encisador, 4 fotos i avall per girar cap a dreta direcció Joanetes, poble on comença la pujada al conegut Coll de Bracons, aquí per carreteres interiors i tranquil.les ens dirigim al lloc on dinem, al Restaurant Sant Miquel, entre camps i a tocar de Sant Esteve, aquí a l'arribar podem disfrutar d'una bona i fresca cervesa que ens ha alleugerit els 46 km que ja portàvem a les cames. Tot seguir hem passat al menjador on hem pogut gaudir d'un bon àpat i d'unes bones converses rodejats de bons plats de la zona, el tracte ha estat excel·lent. A l'acabat hem tornat pel mateix lloc fins a Amer, 25 km molt ràpids ja que anem de baixada.

Total una ruta de 71 km, amb bons paisatges i molt bon ambient.

Cal destacar de la sortida algunes coses :

El company Josep Franco a fet tota la ruta amb la seva plegable Dahon, demostrant que aquestes bicis estant preparades per fer alguna cosa més.

La Elisabeth, la única dona, ha aguantat amb molt bon ritme tota la sortida.

En Celes Prieto ha estrenat una bici de muntanya Gary Fisher amb pneumàtics de 29", vaig rodar alguns km amb ella i és espectacular.

Anònim ha dit...

Ha sido una salida magnifica, el lugar es espectacular y la compañia lo mejor.
Gracias a todos.
Bien montado Carles.
Rafa.

CICLISMO NINJA ha dit...

Les fotus son una pasada i l´ambient in.nigualable. FELICITATS A TOTS!!! Un patò per a tots.

Bici-Vici ha dit...

Quines fotos més xules!
Això de les 29" m'ho hauré de mirar, no sabia ni que existia...