Suposo que ja haveu vist que amb la bici plegable Dahon JetStream P8 darrerament faig bastants quilometres.
Algunes de les sortides les vaig fer amb la bici tal qual venia de serie, amb la única variant d'aixecar el manillar (Foto 3) i la darrera ruta ja l'he feta amb la bici modificada.
D'entrada la bici surt de fàbrica amb un sol plat (53) i un pinyó de 8 corones (11-32).
Mirant bé la bici, és veu que amb una mica de manetes es poden posar 2 plats (Foto 1), un desviador de carretera (Foto 4 i 8), una maneta de canvi al manillar i alguna cosa més que la transforma en més polivalent i rodadora.
Les bieles per la banda de fora porten un protector de plat (Foto 6) que serà el lloc on ha d'anar el plat de 53 original i a la banda de dintre el 42 com el de la foto, però en negre.
Fent una llista del material que em faltava per fer la operació, m'ha n'adono que lo principal per començar és que els forats de les bieles siguin de mida standar (130 per Shimano) i trobar una abraçadera de la mida del tub del quadre per poder collar el desviador de plat. Lo de la mida dels plats ho soluciono ràpid, agafo el peu de rei i eureka, son de 130, primer problema resolt.
Lo segon, trobar una abraçadera serà més difícil, ja pensava en fer algun invent, ja que el tub no és mida standar. Però cercant per internet trobo la casa (Thorusa) a USA on venen aquesta peça especial per les Dahon i altres bicis, a més porta una arandela per poder desviar uns 4 mil·límetres el pedalier. No trigo ni un minut en demanar-la i amb una setmana la tinc a casa.
La maneta pel desviador la trobo en un calaix de peces velles a casa, aprofito una de les primeres manetes de canvi XT que anaven per dalt i problema resolt. (Peça vintage)
A part, amb una potència especial, ja havia aixecat i avançat uns 5 centímetres el manillar (Foto 3). Això em permet anar més còmode degut a la meva alçada i llargada de cos.
També i col·loco dues banyes que em permeten poder canviar de posició més sovint, una manxa i un porta bidó (Foto5).
A part hi col.loco un comptaquilòmetres sense fil (Foto 9), uns pedals automàtics d'una cara (Foto 2) i canvio el sillin per un del meu gust.
La funda del cable de canvi queda subjectada amb tiretes a la funda del fre (Foto 7).
5 comentaris:
Quina feinada i que divertit el resultat final, ara pots aventurarte a fer qualsevol ruta amb la plegable, quin tros de màquina aquesta Dahon.
Canya i fer kilometres ;)
Te ha quedado un maquinón super polivalente y plegable, no lo olvidemos, buen trabajo, si controlas las medidas podría hasta servirte de entreno diario, si le pones un manillar de carretera y manetas, ni te cuento.
Hola tengo una maquina como la tuya y también quiero efectuar algunas modificaciones y una de ellas es subir el manillar, me podrías decir donde compraste el acople del manillar o la marca y modelo para buscarlo por internet,
Saludos y gracias
Jaime
Sant Boi de LLobregat
Jaime, he estado buscando la pieza y esta no encuentro donde la compré. Pero te he encontrado una de similar en Dealer extrem: http://dx.com/c/sports-outdoors-1699/cycling-1607?page=9
Espero que te sirva.
Saludos.
Muchas gracias Carles
Publica un comentari a l'entrada