dilluns, 7 de març del 2011

Travessa Tarragona-Vilanova i la Geltrú (Btt)

VÍDEO

Avui hem anat a fer una travessa que feia dies que hi anàvem al darrera. La Tarragona-Vilanova amb bici de muntanya, una ruta d'uns 68 km i uns 1200 m de desnivell.
La ruta ja l'havíem vista feta per altre gent, però en sentit contrari, forma part d'una etapa de la Volta a Catalunya en Btt de rutabike o la del llibre del mateix nom d'en Josep Insa. Aprofitant els tracks anteriors, nosaltres hem fet la nostra amb algunes variants per les zones de Salomó, Albinyana i per la zona del Foix, ja a la part final a tocar de Vilanova, hem passat per alguns trams trialers de baixada, lo qual vol dir que és ciclable en el sentit descrit, Tarragona-Vilanova.
En Josep Franco i jo hem sortit de VNG amb el tren i hem fet cap a Tarragona, el tren un Catalunya express porta un vagó a cua especial per poder penjar les bicis, això ja sembla Europa !!
A l'arribar a Tarragona hem descarregat les bicis i amunt que fa pujada, els primers carrers de la imperial Tarraco ja ens han fet treure el fred del cos, la estació de Renfe està a nivell de mar i nosaltres hem anat cap a la part alta de la ciutat per trobar el camí de sortida, a la vora del cementiri i enfilant cap el Santuari de Loreto, que hem deixat a la nostra dreta.
Això ha estat després de fer una volteta per Tarragona, hem fet una mica de visita turística, visitant muralles i alguns carrers tallats per les obres !

Per pistes asfaltades, pistes de terra i senders hem anat tirant cap l'embassament del riu Gaià al terme del Catllar, abans hem creuat per sota l'autopista i més endavant la línia del ferrocarril. En fortes pujades i passant per algunes urbanitzacions hem arribat a l'embassament, bastant sec per cert, la conca del Gaià no porta gaire aigua en aquestes dates, hem passat per sobre la presa i tot seguit hem anat direcció Salomó, abans d'arribar al poble hem fet un tram trialer força divertit que ens a portat al camps que rodegen el poble. Lo curiós és que feia dos dies ja havia estat aquí amb la bici de carretera.
Aquí a Salomó hem esmorzat una miqueta. Tot seguit hem anat cap a Mas Boronat, una gran masia a uns dos quilometres del poble i amb un aspecte impressionant. Més endavant hem
creuat la carretera de Bonastre, passem per un gran aparcament de caravanes i comença la part més dura, la pujada per llarga pista pedregosa a la zona del Puig de Sant Antoni a uns 375m d'alçada, a tocar de l'ermita del mateix nom, a sobre mateix del poble d'Albinyana, al qual fem cap amb pronunciada baixada. Aquesta zona ja la havia trepitjat en una prova de l'Open natura l'any 2010.

D'Albinyana anem cap a les Peces i d'aquí pel costat de la Idiada (circuit de proves de cotxes) anem cap a Santa Oliva, aquest terreny ja ens és molt conegut, ja estem a la plana del Penedès, arribem a Bellvei, lloc on dinem, al poliesportiu (Olímpic), lloc molt correcte.

De Bellvei cap a la Gornal i d'aquí pel camí del Moliner cap a la cua del Pantà de Foix a sota mateix de Castellet, travessem el riu que porta un pam d'aigua, aquí ja portem més de cinquanta quilometres, pugem a Torrelletes i pel Fondo de la Bovera anem cap a la zona de les masies de la Casa Alta, baixem i pugem cap el Balcó, aquí ja tenim unes vistes impressionats de Vilanova i de la Mediterrània, ens queda molt poc per arribar. A la dreta tenim la Talaia, baixem per pista cimentada cap a tocar del Mas de l'Artís, per una trialera força divertida fem drecera i avall que fa baixada. De seguit travessem l'autopista per sota i anem cap a Mas Tapet, ja estem en el darrer quilometre. Entrem a Vilanova per la plaça de les Casernes, portem uns 70 km a les cames, ha valgut la pena !! Ha esta una bona travessa !!

CICLISMO NINJA ha dit...

Collons quina ruta, i la màquina del Franco es nova no? No la tenía vista...

Anònim ha dit...

A parte de que el Franco tiene casi un museo particular de “Inutils Bikes”, tú no tienes mucha memoria, sino mira aquí: http://carles-bici.blogspot.com/2010/06/travessa-montblanc-vilanova-amb-bici-de.html