dilluns, 13 de juny del 2011

Cap de setmana per la Serra del Montsant

Acabo de tornar de tres dies estada a la Serra del Montsant, a Cornudella exactament. He anat amb la família i la bicicleta plegable, la JetStream Dahon.
Tornar a Cornudella sempre és un plaer, la zona s'ho val, és tranquil.la, amb bones carreteres, bon vi i el paisatge espectacular.
El per què de portat la bici plegable té una explicació, bé varies, la primera és posar-la a punt, la bici i al ciclista, clar ! He col·locat un portapaquets i parafangs per la ruta i calia veure el seu comportament.
La setmana vinent en Josep Franco i jo tenim entre mans un repte espectacular, l'AND-VNG (Andorra-Vilanova) amb les plegables, amb dues etapes repartides de la següent manera: Andorra-El Miracle 120 km i El Miracle-Vilanova 112 km. Amb el handicap de passar pel punts més alts del recorregut (a veure si ho podem explicar) i un altre motiu de portar la plegable és que cap a dintre del cotxe, ocupa molt poc espai i en qualsevol moment la tens a ma per fer lo que vulguis.
He sortit dos dies, el dissabte i el dilluns.

DISSABTE 11-06-11

El recorregut que vaig fer el dissabte ja fa molts anys que l'havia fet amb bici de carretera, sabia que era dur per fer-lo amb aquest tipus de bici, però força i a rodar !
És tota la volta radial a la Serra, bé, una mica més llarga, ja que es podria escorçar pel poble de Cabacés que va directament a la Vilella Baixa, jo el vaig fer una mica més llarg.

La volta té uns 95 km i 2000 m de desnivell, puja el coll d'Albarca, el coll de les Crestes de la Llena, la Figuera, Gratallops, la Morera del Montsant.
Surt de Cornudella, passa per Ulldemolins, les Crestes de la Llena, Margalef, la Bisbal de Falset, la Figuera, el Molar, el Lloar, Gratallops, les Vilelles (Alta i Baixa), Escala Dei, la Morera del Montsant i final a Cornudella. El recorregut és molt tranquil, les carreteres estan molt poc transitades, el paisatge és espectacular amb boscos i vinyes i els típics pobles del Priorat. Des de la carretera de les Crestes de la LLena tens unes vistes fantàstiques de la cara nord de la Serra, amb el Congost de Fraguerau, la Vall del Silenci i el riu Montsant al fons.
Des de la cara Sud, el paisatge és més sec, amb pobles com les Vilelles, Escala Dei i la Morera i amb la presència més abrupte de les roques, amb els seus graus o passos per poder pujar-hi.
Aquí he trobat les rampes més dures, quasi bé al final, la carretera que va d'Escala Dei a la Morera "se las trae" 5 km de dura, dura pujada.

DILLUNS 13

La sortida d'avui ha estat una altre cosa, encara em feien mal les cames del dissabte
Però que hi ha millor per calmar el dolor de cames ??
Dons anar a pujar !

A davant mateix de Cornudella i a dalt del cingle hi ha el poblet de Siurana, una joia d'indret, a dalt del penya-segat vigilant les aigües del Pantà que porta el seu nom. Està a l'extrem de les muntanyes de Prades i 737
m d'alçada. Del trencall de la carretera fins a dalt hi han 8 km, però reals de pujada en son 5, però quins 5, hi ha unes quatre rampes molt dures que van del 10 al 18% i és reparteix amb algun descanset de menys desnivell. He sortit a les 7'30 del matí, carretera en molt bon estat i sense cap cotxe. El sol començava a escalfar les roques que tans escaladors les trepitjaran amb les seus peus i mans més tard.

Pujo xino-xano, sense preses, gaudint de l'entorn, arribo a un nou hotel que hi ha, més endavant el càmping i al final amb suau descens arribo a les primeres pedres emmurallades de Siurana.
La bicicleta s'ha portat molt bé, no he tingut cap problema amb ella, jo, cansat, però content, prova superada !
A dalt un descanset, visita al lloc, fotos de rigor, més del compte potser, el lloc s'ho val, m'he acostat fins els cingles, la sensació és impressionant, a sota meu les aigües del pantà, més endavant a la dreta el poble d'on he sortit, al darrera la Serra del Montsant i davant s'adivina el coll d'Alforja.

Començo a baixar, la bicicleta s'embala com una mala cosa, això vol dir que hi ha molt desnivell. Arribo aviat al trencall de Cornudella, és molt d'hora i decideixo tirar avall per donar una petita volta fins el Pantà, fins quasi arribar a la Venta del Pubill (encreuament emblemàtic i amb molta història al Priorat), giro a l'esquerra i en pujada arribo a la presa, abans passo pel trencall que puja al poble d'Arbolí, per aquí ja hi havia baixat un dia amb la bici de ciclocròs.
Travesso la presa, surto a l'altre riba que em porta de tornada al poble de Cornudella. Els quilòmetres d'avui no tenen importància, uns 25, però la volteta ha valgut la pena.

CICLISMO NINJA ha dit...

Madre mia, ya decía yo q no te veía por los foros habituales y me dije, este la está liando por ahí (la cabra tira al monte, pero mucho...) esa bici Dahon, me está dejando muy alucionado, se pueden hacer auténticas rutas y se puede subir cosas inimaginables, la verdad es q mucha de la culpa serán tus piernas y el empeño q le pones, la Andorra-Vilanova otro hito mas. Ánimosss!!!

Rodacorriols ha dit...

Bona pensada la ruta que us heu preperat. Anims i a exprimir les plegables...bé i les cames ;-)