dimecres, 7 de desembre del 2011

Entre el Barranc de La Pena i el de Castellfollit

Els barrancs de la Pena i de Castellfollit es troben a la part nord-est de la Serra de Prades, a tocar del Monestir de Poblet i de l'Espluga de Francolí, en plena comarca de la Conca de Barberà. Aquest dos barrancs porten les aigües al riu Francolí, que més avall desemboca a Tarragona. Les pistes de terra que tenen aquests barrancs són porta d'entrada per accedir a la Serra i que et porten per uns bosc espectacular (Paratge Nacional protegit) a llocs fantàstics com la Font del Boixets, camí de la casa forestal de la Pena. O més amunt el poblet de Rojals a 980m d'alçada o la Mola del Quatre Termes o Mola d'Estat a 1120m amb unes vistes espectaculars de la zona de Montral i Capafons.
Aquests són els espais que he trepitjat avui amb la bici de ciclocròs, és un terreny per fer-lo amb la bici de muntanya, sobre tot la llarga baixada del barranc de Castellfollit, però jo m'he aventurat a fer-lo amb la ciclocròs.
L'agost del 2009 vaig venir a pujar al mateix lloc, amb btt, però ho vaig fer des de l'ermita de la Trinitat, des de l'Espluga.

La ruta ha estat: Deixar el cotxe a l'aparcament de Poblet, fer un petit tram per asfalt fins a l'entrada de les Masies, aquí a la dreta comença la llarga pista de terra que puja a la Pena, 9 llargs quilòmetres que en porten a més de mil metres d'alçada, al km 6 en desvio un moment per arribar-me a la font del Boixets, el lloc s'ho val, ombrívol i amb força aigua, però surto aviat a cercar el sol, el dia és força fred i em cal escalfar-me. Continuo pujant, trobo a la dreta el trencall de Castellfollit que agafaré més tard, arribo a dalt, ara planejo cap a Rojals, val la pena acostar-s'hi, aquí s'hi pot pujar per asfalt des de Montblanc. Fa molt de vent, però els arbres en donen protecció, continuo endavant, passo pel Clot del Llop i amb un constant puja i baixa arribo a l'esplanada de la Mola dels Quatre Termes, fa fred i vent, busco un lloc arraserat i al sol, esmorzo un entrepà que porto a la motxilla, fa cosa treure's els guants, però me'ls trec, error !! un guà em vola degut al vent i em cau precipici avall, a la tornada quedaré glaçat de la ma. Agafo la bossa de plàstic de l'entrepà i la faig servir de guà, em tapa una mica el fred, no gaire, però per sortir del pas ja està bé. Retorno fins el trencall passat abans, aquí comença una llarga baixada (10 km) per la Vall de Castellfollit, lloc espectacular i amb unes roques peculiars, quedo destrossat de braços i esquena, la bici no porta suspensió i tinc que vigilar mol, hi han moltes pedres i força pendent, però el repte s'ho val !! Arribo a la pista asfaltada que porta a la casa forestal, continuo avall uns tres quilòmetres més fins arribar a la carretera (creu de fusta) que a la dreta em porta a Poblet.
Total, 40 km i 1000m de desnivell.

CICLISMO NINJA ha dit...

Menudo tute noi, con razón estabas hoy doblao... nomextraña!!!

Anònim ha dit...

El vent, la cara al vent, els guants al vent.
Quina putada...varen tenir que amputar dits?.
Fr&Co.

carlessol@gmail.com ha dit...

No riguis !! A l'arribar a baix em vaig contar els dits per si els tenia tots, colló quin fred !!