dimarts, 3 d’agost del 2010

Matí improvisat pel Penedès

No hi ha res més divertit que anar improvisant.
Estar de vacances, sense preses, et permet fer rutes sobre la marxa i anar escollint els trencalls, sempre pensant com és el territori i poder tornar al lloc de sortida.
D'entrada la bici escollida ha estat la Dahon JetStream P8, bici força polivalent tant per carretera com per pistes de terra sense masses complicacions.
El lloc escollit per sortir ha estat La Granada del Penedès, molt a la vora de Vilafranca i en terreny de vinyes que et permet anar trenant la ruta per pistes asfaltades i altres de terra molt tranquil·les i rodejats de masies i ceps.
He sortit direcció Santa Fe per travessar la carretera de Can Cartró i fer cap al Pla del Penedès, d'aquí carretera lateral fins a Les Casetes d'en Raspall, giro a l'esquerra cap a Santa Maria de Bellver i arribo a Guardiola de Font-Rubí, aquí he tingut un gran dilema: girar a la dreta i pujar Font-Rubí o girar a l'esquerra.
No havia pujat mai cap coll amb aquesta bici i això hem feia dubtar. Al final cap a la dreta i a pujar !, la pujada ha anat tant bé que a l'arribada a dalt del coll he tingut el valor d'anar fins a dalt de Font-Rubí (680m) a tocar de l'església de Sant Feliu (foto Àngela Llop) per una carretera asfaltada que abans era pista i que puja per dures rampes amb una llargada de 1'2 km. Aquí la foto de rigor a la creu i avall cap a Sant Martí Sarroca. Més avall he agafat la carretera a l'esquerra que et porta a la Rovira Roja, però de seguit he agafat una pista de terra a la dreta que va a Vilobí, d'aquí un altre trencall a l'esquerra cap anar a buscar la carretereta que va de Guardiola a les Cabanyes, ja estic a la vora del lloc de sortida, només hem queda una curta pujada fins a uns dipòsits d'aigua i baixada fins a la Granada.
Total 47km, amb plegable pel Penedès.