dissabte, 2 d’abril del 2011

Trans-Garraf amb bicicleta de muntanya

Trans-Garraf o també es podria anomenar Gavà-Vilanova amb bicicleta de muntanya.
És una travessa que passa pel vell mig del Massís, pujant a la Morella i passant per camins i colls emblemàtics de la zona.


Aquesta ha estat la ruta d'aquest matí. He anat sol, be sol no, amb el gps, que és un bon company de ruta, no ho hagués pensat mai, la veritat !
La intenció era sortir demà, però he fet canvi de plans hi he sortit de bon matí, a les 7 ja era a l'estació de Vilanova per agafar el tren, darrerament sembla que estem abonats, el dilluns passat vàrem anar a Reus amb el ferrocarril.
De Gavà (Baix Llobregat) he enfilat cap al cap d'amunt del poble, cap a Can Bori, d'aquí surt una pista de terra que en pujada va ascendint cap a la zona de la Costa Fustera entre Sant Climent de Llobregat, Torrelles de Llobregat i Begues. A la llunyania, a la meva esquerra tinc les restes del Castell d'Eramprunyà a Bruguers i la carretera de Begues, tantes vegades pujada en bici de carretera. El desnivell comença a ser dur, però hi ha un moment que el camí baixa una mica per entrar en una petita vall plena de camps de cirerers florits, això cal una parada i foto de rigor.


Estic al camí Ral que a la dreta em portaria a Sant Climent. Jo giro a l'esquerra i amb forta pujada faig cap a la carretera de Begues a Torrelles. Entro a Begues per la zona de la Rectoria, travesso el poble i giro a l'esquerra per la pista ampla que va a la Plana Novella, la deixo de seguida per l'esquerra per anar cap a la Clota, bonica i verda esplanada, arribo al final, a l'esquerra surt la pista que baixa a la Sentiu (Castelldefels), jo cap a la dreta i amunt, amunt de veritat, surto a la pista que be del Coll de la Creu per la dreta, jo cap a l'esquerra, bones vistes de les Agulles i del litoral, el dia és radiant i ha bona visibilitat.
Per la carena faig cap al Coll Sostrell, a l'esquerra tinc la Vall d'en Joan, que bonic és el nom d'aquesta vall, llàstima que és l'abocador més gran del país.


Davant ja tinc el cim de la Morella, però amb costara d'arribar-hi. La pista ciclable gira cap a la dreta i amb fortes rampes i llaçades em deixa al peu del cim, cal deixar la bici i caminar una mica per pujar-hi, estic a 596m d'alçada, bones vistes de Montserrat, Sant Llorenç del Munt, del mar i fins i tot del Pirineu nevat.


Tiro avall, cap a Campgràs, agafo la pista asfaltada que va al Pla d'en Pitxot, a l'esquerra aniria cap al Rat-Penat, jo per asfalt cap a la dreta, dos tobogans i arribo al Coll de Vallgrassa, giro a l'esquerra per anar cap a la bassa, foto i cap a la dreta, cap a Can Planes, la pista baixa i tornar a pujar fins el trencall que bé de Jafre, giro a l'esquerra, Coll de la Fita, ja estic a a tocar de Sitges, giro a la dreta per baixar a Mas Alba, travesso la urbanització per asfalt i agafo el camí que em portarà a l'entrada de Sant Pere de Ribes, passo per Can Quadres i surto a la carretera, giro a l'esquerra cap a Can Macià, continuo endavant cap a Puigmoltó, tram de carretera i m'enfilo a la dreta per anar a passar per davant de la masia de Xoriguera. Agafo la recta del xiprers de Solers i avall cap a Vilanova.


Total 45km i 1045m de desnivell.




2 comentaris:

CICLISMO NINJA I ha dit...

Buenas paredes has subido hoy, te habr´s quedado a gusto. Buena siesta.

Rodacorriols ha dit...

Aquest recorregut promet. A veure si algun dia el complemento des de Bcn. La ruta de l'altre dia del Manel deu ser prou bona tot i ser per carratera. Salut i pedals.