dissabte, 28 d’abril de 2007

Creix l'ús de la bicicleta a Barcelona

Que bonics són els dies de pre-campanya electotal , tot funciona , tenim més carrils bici , més zones verdes , més zones peatonals , no augmentarà la construcció de pisos , ens arreglen els carrers , etc. etc.

Segons aquest escrit d'Albert Ollés a El Periódico .

La bicicleta es va coronar ahir com la reina de la mobilitat a Barcelona durant el mandat municipal que està a punt de culminar. En els últims tres anys, del 2003 al 2006, l'ús d'aquest mitjà de transport ha crescut en un 50%, i ha supert de llarg la resta.
La xifra contrasta amb els només set quilòmetres de carril bici habilitats en el mateix període, tot i que l'ajuntament justifica aquest desequilibri en la seva aposta alternativa per les zones de trànsit pacificat (illes de vianants i carrers de prioritat invertida) i de limitació de velocitat (zones 30), en què conviuen ciclistes, transport públic i vianants.
"La bicicleta ha arribat a Barcelona a la majoria d'edat", va sentenciar ahir el regidor de Seguretat i Mobilitat, Ferran Julian, durant l'última sessió plenària d'aquest mandat del Pacte per la Mobilitat, que reuneix les administracions, les entitats i els col.lectius ciutadans relacionats amb el sector.

5.700 USUARIS DEL BICING
No és la primera vegada que un dirigent municipal pronuncia aquesta frase davant l'augment progressiu i imparable que ha viscut l'ús de la bicicleta a la ciutat. El balanç presentat ahir posa la guinda amb un increment del 55,9% en els desplaçaments interiors (la majoria dels quals es duen a terme diàriament) i del 13,7% en els de connexió. Per a aquest any s'espera un creixement encara superior per l'entrada en funcionament del nou sistema municipal de transport públic, el Bicing, que ja supera els 5.700 abonats. Paral.lelament, les places d'aparcament en superfície s'han doblat i els pàrquings subterranis ja sumen 1.106 espais exclusius per a bicis.
Només el carril bici s'ha quedat enrere, malgrat les demandes de les associacions d'usuaris d'aquest transport, cosa que també ha incrementat el vell conflicte entre el vianant i el ciclista a la vorera. "L'única solució passa perquè hi hagi més disciplina", va dir l'alcalde, Jordi Hereu, anticipant un dels temes estrella del pròxim mandat: l'entrada en vigor al setembre, després del període informatiu actual de sis mesos, de l'ordenança que regularà la circulació i l'aparcament de bicis i motos.
La suma de la mobilitat en tots els mitjans (incloent-hi a peu) va pujar notablement (un 17,6%) fins a arribar el 2006 al rècord de 7.685.000 desplaçaments diaris. Un increment que no es va correspondre tampoc amb el de les noves infraestructures. I, a diferència del cas de la bici, sense cap excusa vàlida a la qual recórrer. Una única dada resumeix el dèficit que viu Barcelona. En aquest mandat, només s'han estrenat cinc parades de metro, les de la nova L-11, de Trinitat Nova a Can Cuiàs.