dissabte, 15 de setembre del 2007

Anem de verema amb bicicleta

Quant pels camins i carreteres del Penedès lo que més veiem són tractors amb remolc, vol dir que és temps de verema . La collita del raïm va de finals d'agost a primers d'octubre , pel terra de les carreteres i camins és pot seguir el rajolí del most que cau dels tractors , el terra de l'asfalt es torna enganxós i al passar per les cooperatives sentim aquella olor peculiar , estem en zona de vins , estem a la D.O. Penedès .
Avui hem agafat la bici de muntanya i hem anat a veure lo que quedava de la verema , el tomb que hem fet es pot fer perfectament amb una bici híbrida amb pneumàtics amb una mica de taco ja que la majoria de la ruta es fa per pistes asfaltades i algunes de terra però sense cap dificultat i amb molt bon estat.
La sortida la hem fet del poble de La Granada del Penedès, emplaçat a la part central de l'Alt Penedès i a 5 minuts amb cotxe de la capital Vilafranca del Penedès. La ruta té una llargada de 22 km , sortim de baixada direcció Santa Fe per asfalt, passem per davant de l'església , ens dirigim cap a Can Cartró , travessem la carretereta (A) que va de Puigdàlber a Can Cartró, creuem els llogarets de Corral del Mestre, La Sala (aquí agafem pista de terra) fins a Puigdàber, entrem al poble (B) i ens dirigem a l'esquerra cap una pista asfaltada direcció cap al cementiri, passem per les Cases Noves, no deixem aquesta pista asfaltada fins a empalmar amb la carretera (C) que va a Guardiola de Font-Rubí, abans d'entrar al poble, davant de la piscina agafem una pista de terra cap a l'esquerra (D) que ens porta a la pista asfaltada que ens durà de tornada, estem rodejats de vinya per tot arreu, l'únic moviment que hi ha és el dels tractors que passen plens de raïm. Arribem a un trencall (E), a la dreta aniríem cap a les Cabanyes, a l'esquerra cap a Puigdàlber, nosaltres continuem recte tenim uns 200m de pujada curta, agafem una pista de terra per la dreta (F) que passa pel costat d'un diposit d'aigua, la pista baixa i ens deixa davant mateix de la carretera, la creuem i entrem a la Granada.
A l'Alt Penedès podem fer moltes rutes d'aquest tipus , a peu o amb bicicleta, n'hi han moltes de marcades anomenades Camins del vi i el cava , a la web de Senderisme a l'Alt Penedès les podreu veure, els senders porten el nom de les varietats de raïm que podem trobar en aquesta zona.