dijous, 6 de desembre del 2007

Les Ventoses, molt més que una pujada.

Segons el diccionari carretera vol dir : Via de comunicació asfaltada que permet la circulació de vehicles. Per nosaltres, ciclistes de la comarca, aquesta carretera vol dir molt més, alegries, "pàjares", entrenament, solitud, patiment, fred, calor, en definitiva forma part de la nostra historia i la portem al cor.
Avui vull fer un petit homenatge a aquesta carretera i a aquest coll de les Ventoses, que va de Sant Jaume del Domenys (Baix Penedès) al Pla de Manlleu (Alt Camp) (TP 2442) , la pujada fins al coll té una llargada d'uns 8 km, comença sortint del poble, just al trencall que va cap a la Múnia, aquí hi ha un petit monument a un ciclista mort en accident.
Es surt d'uns 200 m d'altitud i després de 8 km arribem a la cota de 560 m. No és una pujada molt dura ni molt llarga, el seu desnivell màxim arriba al 6-7 % en trams curts i la seva mitja està entre un 4-5 %.
Per la gent de la comarca és la pujada, és el lloc on ens hem iniciat a pujar els ciclistes del Vendrell, Vilafranca, Vilanova o d'altres llocs del gran Penedès.
Els primers 3 km segons la gràfica són els més suaus, però sempre hem tingut la sensació que són els que més drets, això és degut a que no hi han gaires revolts i dona la sensació que la bici s'enganxa més al terra, a partir del km 3 comencen els revolts i augmenta el desnivell al 5%, és molt regular i fa de bon pujar. A meitat de l'ascensió si gires el cap cap a la dreta pots veure l'asfalt recaragolat que acabes de passar, a uns 700 m del coll hi ha una gran masia abandonada i et dona la sensació que ja hi ets, però aquests metres que queden sempre costen d'arribar, ara l'asfalt és molt bo i dona gust pujar i baixar. A dalt del coll surt una carretera a la dreta que va a la urbanització la Talaia. A l'estiu el sol hi pica fort ja que els arbres ens cobreixen només els primers quilometres.
Quan ets quasi a dalt pots veure davant a la teva esquerra la muntanya del Montmell (861 m) i el Puig de la Cova (673 m).
Avui i anat a pujar-hi des de Vilanova, 66 km, he quedat satisfet.
Des d'aquí animo a la gent a anar-hi, després es pot continuar cap a Pontons, Torrelles, Sant Martí i Vilafranca.

Iain F ha dit...

Thanks Carles. Really enjoyed this page. I have a holiday caravan at Vilanova Park and cycled up here on my last visit. It really is a fantastic road.