dijous, 30 d’octubre del 2008

Pujada a la Mussara l'endemà de la nevada

Aquest dijous la meva filla Mireia i jo ens hem carregat de valor, hem agafat les bicis de carretera i hem anat a pujar la Mussara, hi hem anat realment sense saber quines serien les condicions de les carreteres tant de pujada i de baixada, ni tampoc les meteorològiques ja que el dia abans havia fet una bona nevada a la zona de la Serra de Prades . Ha estat com una sortida de final de temporada.
La intenció era fer una volta d'uns 100 km, el punt de sortida seria Valls, agafar direcció Alcover, baixar fins la Selva del Camp, gira a la dreta cap a Vilaplana on comença la dura pujada a la Mussara, continuar fins a Prades i baixar cap a Montblanc passant per Vilanova de Prades i Poblet, pujar el Coll de l'Illa i arribar a Valls.
Hem arribat a Valls cap a les nou del matí, el dia pintava bastant bé, però feia un fred de la host... , la Mireia no estava gaire fina de la panxa, hens hem tapat tot lo que hem pogut i més, culot llarg, jaquetes tèrmiques, guants llargs, doble mitjó, buf ... etc, vaja tot l'equip d'hivern, el canvi de temps ha estat espectacular, fa tant sols uns dies que jo hem treia els "manguitos" per la calor.
Hem fet part del recorregut narrat anteriorment, entre la Selva del Camp i Vilaplana ens hem trobat el Coll de la Batalla, pujada curta però amb alguns trams al 11% que ens han deixat les cames una mica tocades, hem enfilat cap a Vilaplana i tot seguit cap el coll de les Llebres o de la Mussara, davant nostre veiem les antenes dels repetidors del cim que ens vigilen i controlen la nostra pujada, l'ascensió es fa dura ja que són uns 10 km de rampes fins al coll, a dalt ja feia molt de fred i durant la pujada hem començat a trobar les primeres clapes de neu, hem parat a fer alguna foto i hem continuat fins al poble abandonat de la Mussara, al costat mateix hi ha el refugi de muntanya que està a 977 m d'alçada.

Aquí degut al cansament, als núvols negres que venien i pensant amb l'estat de les carreteres hem decidit tornar pel mateix lloc fins el trencall dels Motllats i baixar per la carretera que passa per Mont-ral i després cap a Alcover, a l'arribar a baix ens hem dirigit cap a Valls per la mateixa ruta que ja havíem passat anteriorment, el dia ha anat empitjora'n i penso que hem fet bé en escurçar l'etapa, total 70 km i 1300 m de desnivell acumulat.

CICLISMO NINJA ha dit...

Menuda Tralla!!! Duro-duro, la teva filla puja molt bè no? Nosaltres ara pendrem la BTT. Una salutació.