dissabte, 21 de maig del 2011

Cambrils, Coll d'Alforja, la Mussara, Valls, Vilanova

Els vilanovins, igual que la resta d'habitants que vivim a tocar de mar tenim el territori limitat, és pot dir que ens falta el 50%, no el podem fer servir per les nostres rutes, és aigua !
Les poblacions de l'interior tenen els quatre punts cardinals per poder sortir, nosaltres no. Això vol dir que la majoria de vegades trepitgem el mateix territori i que ens cal fer servir en alguns moments altres medis per poder anar a fer rutes des de un altre lloc.
Això és lo que he fet avui, he pujat jo i la bici al tren i cap a Cambrils que falta gent.
Feia dies que volia anar a pujar a la Mussara des del sud, des de les Borges del Camp i així ha estat.

He sortit de Cambrils i he enfilat cap a Montbrió, Botarell, les Borges del Camp i Alforja des de on comença el coll d'Alforja, son uns 6 km de pujada fins als seus 641m d'alçada. A dalt al coll, hi ha el trencall a la dreta que va cap a la Mussara, és on realment comencen les rampes dures, és passa pel trencall de l'Arbolí, les ruïnes de les antigues casernes de Castillejos, la Mussara, fins arribar a uns 950 m d'alçada, les vistes del Camp de Tarragona i del mar son espectaculars.
Agafo el trencall que baixa cap a Mont-Ral, bé és un dir ja que per arribar al poble la cosa s'enganxa un altre cop. Aquí esmorzo.
Al sortir comença a fer vent, però tinc una llarga i agraïda baixada fins a Alcover.
Tiro cap a Valls, Alió, Rodonyà, el vent ja fa de les seves i em comença a molestar, ve de cara i de costat. Passo pel coll de la Rubiola (Santa Cristina), la Bisbal, l'Arboç, pantà de Foix i cap a casa.
M'han sortit uns 122 km i segons el GPS uns 1800m de desnivell.

CICLISMO NINJA ha dit...

No-no, 2000m en 120kms es mucho desnivel!!! si, hacía calor pero suerte del vientecito, la semana q viene creo q iré a Reus en tren y subiré cosas por la Musara, aún no he subido nunca Rojals, arriba hay dos bares...

carlessol@gmail.com ha dit...

Segons els programes de gps, l'alçada varia, un em dona 1800 i l'altre 2000, penso que 2000 potser son masses, no se.
Una cosa és pujar coses per la Mussara, però si vols pujar a Rojals per asfalt l'únic camí és des de Montblanc. Lo qual vol dir que hauràs de baixar a Montblanc i pujar i baixar a Rojals pel mateix lloc.