dimarts, 20 de setembre del 2011

Ja hem tornat, buf ! buf ! buf ! o Travessa de Catalunya amb Dahon's


Ja estem a casa i la veritat que el muntatge i la ruta tenia la seva complexitat i tot ens ha sortit rodó. Tant sols una petita excepció, el primer dia vàrem sortir tard del
Pont de Montanyana, cap allà les 12 del migdia i sens va fer fosc abans d'arribar a Cambrils.


1a Etapa, 107 km:
La història comença l'estació de tren de Vilanova i la Geltrú, 4'42h de la matinada del diumenge 18, agafem un rodalies que ens porta a Passeig de Gràcia de Barcelona, sortim a l'exterior, pleguem les bicis i les empaquetem amb plàstic d'embalatge, no volem que ens arribin rebregades i tampoc que ens posin problemes a l'autocar. A les 6'45h agafen l'autocar de l'empresa Alsa (Alsina Graells) que ens durà fins al Pont de Montanyana, (línia BCN-Viella) el viatge es fa llarg i lent, a l'estació d'autobusos de Lleida estem quasi una hora parats i tot funciona amb un aire "campechano" i tranquil, l'autocar entra als pobles i sense preses, va agafant la poca gent d'un diumenge pel matí. Arriben a destí, desempaqueten les nostres màquines, un cafè, omplim els bidons d'aigua i a rodar, sortim quasi a les 12 del migdia. Travessem el pont penjant de fusta, bucòlic i imprescindible per començar la ruta al Pont de Montanyana, el dia està gris i no sabem si ens mullarem.
Comencem a pujar el Coll de Monllobar, la primera dificultat del dia, baixem cap a Tremp, més endavant arribem a Figuerola d'Orcau on dinem. Continuem amb la panxa plena cap a Isona per començar a pujar la segona dificultat del dia, el Coll de la Faidella i més endavant el Coll de Boixols que per aquesta cara és curtet, llarga baixada de 18 km fins a Coll de Nargó, aquí parem a fer una cola per començar a pujar la darrera dificultat del dia, el Coll Alzina d'Alinyà, passem alguns túnels curts, aquí degut a que hem sortit tard s'ens començar a fer fosc i la veritat que cap dels dos hem pensat en portar llum, la foscor s'ens tira a sobre, s'ens creuen uns senglars per la carretera, coronem i ens queden uns 5 km fins a l'arribada, baixem i anem seguin la ratlla blanca lateral com podem, menys mal que per la carretera no passa cap vehicle, menys mal ! Arribem a Cambrils a 2/4 de 9 del vespre, amb fred i cansats. A l'hostal Ca l'Agustí hi ha bon sopar i bon dormir. Entre els dos ens fotem un fart de riure de la situació que hem viscut.





VÍDEO 1a ETAPA:

La ruta de la 1a Etapa:




2a Etapa, 108 Km:
Ens llevem d'hora per poder esmorzar a partir de les 8h, bons embotits, pa amb tomàquet i cafè.
Partim quasi a les 9h. La carretera va pujant mica en mica, però a partir de Canalda comença la pujada més forta a el Coll de Jou, ens queden uns 4 km fins dalt, coronem, parada a la font i fotos de rigor. En aquest punt i lloc ens creuem amb la ruta la Travessa diagonal que varem fer fa uns mesos, l'Andorra - Vilanova i la Geltrú.
El dia està clar i fa bon sol, tot i així ens hem de tapar ja que la fresqueta apreta. Comencem la baixada cap a Sant Llorenç de Morunys, travessem el poble i enfilem direcció Berga, la carretera es torna a enfilar, parem a fer un refresc i una pasta a la Cantina de Llinars, lloc peculiar i estratègic al mateix temps. Continuem pujant cap el Coll de Jouet (de la Mina), travessem el túnel que dona pas a l'altre costat, baixem cap a Berga, la carretera arriba a la capital del Berguedà i estem per sobre de la ciutat, tenim les teulades a tocar, bona vista.
Agafem la C-26, travessem el Pantà de la Baells per un llarg viaducte, aviat arribem a Vilada, lloc on dinem. Continuem cap a Borredà, la carretera va pujant, però ja més suau, ens desviem a la dreta per passar per Alpens, ja baixem i arribem al final d'aquesta etapa, arribem a Sant Quirze de Besora, aquí descansem a l'Hotel Sant Quirze, lloc modern i confortable.



Vídeo de la 2a Etapa:



La ruta de la 2a Etapa:





3a Etapa, 100 km:
Ens llevem d'hora per esmorzar a les 7 tal com havíem quedat amb els del bar, però no obren fins a 2/4 de vuit, sembla que hem perdut mitja hora, però la veritat és que fa fred i millor sortir una mica més tard. cap a 2/4 de 9 agafem les bicis i en marxa. Avui passarem pel Collfred, fa dies que el tenim al cap. Comencem pujant, per variar ! Passem per Santa Maria de Besora, pel Coll de Vidrà, baixem una miqueta i fem un cafè a Vidrà, jo estic molt constipat i en Josep em dona unes pastilletes. A partir d'aquí comença una zona, una carretera (pista asfaltada) i un paisatge espectacular, comença la pujada al Collfred de veritat, la pujada per l'altre cara és més dura, però per aquí tenim rampes del 15% que no cal despreciar. Estem envoltats de prats, masies i vaques, les rampes son dures, però hi ha trams per poder recuperar, coronem, planeja una mica i baixada molt forta fins a Sant Privat d'en Bas, hem d'anar en compte, hi ha revolts molt tancats, les ombres i el sol fan de mal veure la carretera. A la nostre dreta tenim el cim del Puigsacalm, muntanya que ens acompanya tota l'estona. La veritat que ens pensàvem que ens costaria més, la cara que baixem és molt més dura, ens trobem algun ciclista pujant. Arribats a la Vall d'en Bas anem cap a Olot per carreteres interiors, tranquil·les i planes, arribem a Olot i per la variant exterior, amb molt de trànsit per cert, sortim de la ciutat per agafar la carretera a la dreta cap a Santa Pau, aquí comencem a pujar fins l'Alt de Santa Llúcia, és curt, però pesat per les seves rectes,passem per la Fageda d'en Jordà, i passat Santa Pau la carretera baixa cap a Mieres, previ pas per un petit pujadot anomenat Coll de Mieres. Aquí parem a fer un refresc. Continuem avall cap a Sant Miquel de Campmajor, la carretera és trencacames, ja veiem les primeres cases de Banyoles, ens arribem fins l'estany, és visita obligada, cal fer unes fotos i descansar una mica el cul. travessem Banyoles, és hora punta i sembla una gran capital, ens trobem molt de transit, però de seguida agafem la carretera que va capa Vilavenut, a partir d'ara és un costant puja hi baixa, hi han moltes rieres i molts turonets, sembla una muntanya russa.
Aviat agafem un trencall cap a Sant Esteve de Guialbes, travessem la nacional i l'autopista, ja estem molt a prop del nostre final, Camallera (Alt Empordà). No havíem mirat l'hora i pensàvem que no podríem agafar el tren a les 15'08h, encara falta un quart d'hora i ja som a Camallera, perfecte podrem agafar el tren, però ens quedem sense dinar, però cap problema, sempre és millor pujar al tren aviat, mai saps si passarà el proper.

Amb ferrocarril fem Camallera-Granollers, Granollers-Castelldefels i Castelldefels-Vilanova, aquesta és la millor opció escollida per no parar a BCN i fer puja i baixa a Sants o Gràcia amb el volum de gent i amb les bicis.



Vídeo de la 3a Etapa:

La ruta de la 3a Etapa:



Total uns 315 km per les comarques de La Ribagorça, Pallars Jussà, Alt Urgell, Solsonès, Berguedà, Osona, Garrotxa, Pla de l'Estany i Alt Empordà.



1 comentari:

CICLISMO NINJA ha dit...

Tinc bons records de Cal Agustí, hi he estat dues vegadues una per dormir, varem vindre de la Seu d´Urgell i varem pujar aquet coll fins a Cambrils. I un altre excursió desde Solsona, coll de Jou per esmorçar a Cambrils (de Oden). Bona zona i uns paisatges molt bonics, amb plegables deu ser l´ostia!!!