dilluns, 14 de gener del 2008

El Pic de l'Àliga des de Canyelles

Feia temps que no agafava la bicicleta de muntanya, exactament 15 dies i tenia ganes de fer alguna pujada a la vora de casa. La veritat és que molts dies surto i no se on vull anar, acabo improvisant un recorregut sobre la marxa, ho puc fer ja que són molts anys dalt de la bici per aquestes contrades i conec bé el territori.
Surto de Vilanova en direcció cap a la Masia en Cabanyes, giro a l'esquerra pel Camí Ral, giro a la dreta i agafo el camí de pujada cap el Mas de l'Artís, a la meva dreta queda el Torrent de la Pastera durant part de la pujada, al cap de 7 km arribo al gran Mas de color marró, dalt d'un turonet feina estona que en vigilava, baixo uns 200 m de pista i giro a la dreta, a l'esquerra aniria cap el fondo de Les Oliveres , la pista que segueixo és un puja i baixa entre vinyes, aviat arriba el bosc i tenim alguna pujada forta fins arribar a la urbanització de Les Palmeres ja en el terme de Canyelles.
Després d'una forta baixada per carrers asfaltats arribo a la font de Can Ferrer de Llacunalba, aquí agafo una pista cimentada molt estreta que em portarà fins a les primeres cases de Canyelles, giro a l'esquerra ja que he vist un cartell que diu La Facu, (aquest lloc a estat una escola pels escaladors de la zona).
Continuo pujant algunes rampes dures fins a arribar a una casa de turisme rural, giro a la dreta per pista entre vinyes i en dirigeixo a buscar la carretera asfaltada que puja a la urbanització Dalmar i La Cogullada, les rampes són realment dures i tot xino-xano acabo arribant a dalt, trobo els primers xalets.
Per aquesta banda feia molts anys que no hi pujava, i havia vingut a entrenar-me amb la bici de carretera per poder anar a marxes de certa duresa . La zona està molt canviada degut al boom de la construcció.
A la meva dreta tinc una foto increïble, en primer pla Sant Miquel d'Olèrdola, després la plana de Penedès i al fons la muntanya de Montserrat, m'aturo faig la foto i un traget d'aigua.
Trobo un cartell que indica Puig de l'Àliga i cap allà vaig, aviat s'acaba l'asfalt i comença la pista de terra, aquest terreny ja m'agrada més ja que porto una btt (cada bici en el seu terreny) , a l'esquerra es pot veure tota la plana de Canyelles i al fons la costa i el mar. Arribo al coll, hi ha bones vistes de les dues vessants, estic a 460 m d'alçada, faig una altre foto, el dia és clar i no fa gaire fred, a la meva dreta tinc el Pic de l'Àliga (465m) i a davant el Turó del Tres Partions.
Agafo la baixada en direcció cap a la Casa Alta, salto una cadena de prohibit el pas de vehicles instal·lada pel Parc del Foix, pujo una mica i tot seguit ja baixo, el descens és força divertit, giro a l'esquerra per pista cimentada cap el Pla de les Palmeres, continuo recte cap el Balcó, aquí tinc bones vistes de Vilanova i la Geltrú, continuo baixant per una pista amb molt desnivell, giro a l'esquerra cap a retrobar el Mas de l'Artís i torno casa pel mateix lloc que he pujat.
Total uns 31 km i les cames i el cos dolorit.
En un altre Retall del mes d'abril explico la pujada per on avui he baixat.

CICLISMO NINJA ha dit...

La fotografia es ESPECTACULAR!!!

carlessol@gmail.com ha dit...

Gràcies per lo de la foto.
A l’hora de fer-la no em vaig fixar gaire, és després a l'arribar a casa i descarregar-la al PC vaig veure lo bé que havia quedat.
Salutacions !!

CICLISMO NINJA ha dit...

La tengo de fondo de pantalla, es genial. Salutacions cordials.