dissabte, 20 de novembre del 2010

Hem tornat a agafar les bicis de ciclocròs


Com bé diu el títol del Retall, hem tornat a agafar les bicis de ciclocròs.
Ara feia dies que no les feim servir, la darrera vegada va ser la sortida el 21 d'agost amb el Josep. Les anomeno de ciclocròs, però aquest nom seria el nom oficial de competició, també les podríem anomenar hibrides, polivalents, tot arreu, etc... En el fons son bicis per poder anar per tot tipus de terreny, però amb geometria i manillar de carretera, i amb rodes més gruixudes per poder passar per pistes de terra. La veritat que amb aquest tipus de bicis mi trobo molt bé, et permeten poder fer circuits híbrids, tant de terra com d'asfalt i és la bicicleta que vaig fer servir per poder fer la Paris-Roubaix, malgrat no la vaig comprar per fer aquesta prova i al final li he tret molt de profit.
Bé, la volta d'avui no ha estat massa llarga, uns 41 km, hem sortit en Josep Franco i jo, amb un sol que petava i hem arribat mullats com a pollets, lo qual ha donat a la sortida un aire més de ciclocròs.
Hem anat improvisant sobre la marxa i al final hem fet un bon recorregut. Hem anat cap a Ribes per pistes, per Xoriguera, per Sota-Ribes, part de la carretera de les Colines per asfalt fins a Mas Milà, d'aquí un altre cop per pistes fins a Viladellops on a començat a ploure. Feia temps que no m'arribava a Viladellops i la veritat que val la pena anar-hi, encara conserva aquell aire rural i de solitud que m'agrada trobar. Parada a fer un most a Can Trabal, on hem pogut gaudir de un bon "cante jondo" d'un dels clients del bar. La conversa entre el Josep i jo hagués durat hores, és com una enciclopèdia de coneixements del territori i del món de la bici.
Al sortir continuava plovent i avall per la carretera de les Colines, no tenim cap més remei si no ens volem enfangar de valent, tornem a passar per Ribes i ràpid cap Vilanova.